Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

 Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) společnosti La Margarita s.r.o., se sídlem Okrajová 1349, 674 01 Třebíč, IČ: 18011926, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně,  oddíl C, vložka 132557 (dále jen „Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“) uzavřené mezi Prodávajícím a jinou třetí osobou (dále jen „Kupující“), a to prostřednictvím internetového obchodu umístěném na webových stránkách eshop.lamargarita.cz (dále jen „E-shop“).

1. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ

1.1 Všechny informace o zpracování osobních údajů kupujícího jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete zde

1.2 Pro uzavření Smlouvy platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, aby se spolu Prodávající a Kupující dohodli bez současné fyzické přítomnosti obou stran, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).

1.3 Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.

1.4 Znění Podmínek může Prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.

1.5  Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co si Prodávající s Kupujícím společně schválili v rámci procesu nákupu na E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.

1.6 Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od Prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

2. NĚKTERÉ DEFINICE

 2.1 Cena je finanční částka, kterou bude Kupující hradit za Zboží;

2.2 Cena za dopravu je finanční částka, kterou bude Kupující hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;

2.3 Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;

2.4 DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;

2.5 Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;

2.6 Objednávka je závazný návrh kupujícího na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Prodávajícím;

2.7 Uživatelský účet je účet zřízený na základě Kupujícím sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;

2.8 Kupující je osoba nakupující na E-shopu Prodávajícího, právními předpisy označovaná jako Kupující;

2.9 Zboží je vše, co Kupující může nakoupit na E-shopu.

3. Uživatelský účet

3.1 Na základě registrace Kupujícího provedené v rámci E-shopu může Kupující přistupovat do svého uživatelského účtu (dále jen „Uživatelský účet“). V případě, že to E-shop umožňuje, může Kupující provádět objednávání Zboží též bez registrace přímo na E-shopu.

3.2 Při registraci Uživatelského účtu a při objednání Zboží je Kupující povinen uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím v Uživatelském účtu a při objednávání Zboží jsou Prodávajícím považovány za správné.

3.3 Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je Kupující povinen zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, nenese Prodávající za to žádnou odpovědnost.

3.4 Kupující není oprávněn umožnit využívání svého Uživatelského účtu třetím osobám.

3.5 Prodávající může zrušit Uživatelský účet, a to zejména v případě, když Kupující svůj Uživatelský účet více než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy Kupující poruší své povinnosti dle Smlouvy (včetně Obchodních podmínek).

3.6 Kupující bere na vědomí, že Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 4. UZAVŘENÍ SMLOUVY

4.1 Veškerá prezentace zboží umístěná na E-shopu je informativního charakteru a Kupující není povinen uzavřít kupní Smlouvu ohledně tohoto Zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

4.2 E-shop obsahuje informace o Zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého Zboží a nákladů za dopravu Zboží, Ceny Zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny Zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány v E-shopu. Tímto ustanovením není omezena možnost Prodávajícího uzavřít kupní Smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

4.3 E-shop obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním Zboží uvedené na E-shopu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.

4.4 Smlouvu s Prodávajícím je možné uzavřít pouze v českém jazyce.

4.5 Kupující může provést Objednávku Zboží těmito způsoby:

- prostřednictvím svého Uživatelský účtu, pokud se zaregistroval, nebo
- vyplněním objednávkového formuláře v E-shopu, pokud se nezaregistroval, nebo
- prostřednictvím e-mailové komunikace s Prodávajícím zasláním Objednávky na e-mailovou adresu Prodávajícího. 

 4.6 Objednávka obsahuje vždy následující informace:

  • přesný název objednávaného Zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku na E-shopu);
  • počet kusů objednávaného Zboží;
  • informace o Ceně Zboží;
  • způsob úhrady Celkové ceny za Zboží;
  • údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného Zboží;
  • informace o nákladech spojených s dodáním zboží (Cena za dopravu);
  • identifikační a kontaktní údaje Kupujícího sloužící k tomu, aby mu mohlo být Prodávajícím doručeno Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.

4.7 Výše uvedené informace budou zadány v rámci tvorby Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Kupujícím zvoleného Zboží, způsobu jeho doručení a platby.

4.8 V průběhu tvorby Objednávky může Kupující až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka Objednat s povinností platby“ Objednávku dokončí. Před stiskem tlačítka musí Kupující potvrdit seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné Objednávku dokončit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Prodávajícímu.

4.9 Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniká doručením přijetí Objednávky (akceptací), jež je Prodávajícím zasláno Kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty Kupujícího. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky formou přílohy e-mailové zprávy. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky, tj. ve znění přiloženém jako příloha potvrzující e-mailové zprávy, tvoří nedílnou součást Smlouvy. Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi smluvními stranami.

4.10 Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru Objednávky (množství zboží, výše kupní Ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat Kupujícího o dodatečné potvrzení Objednávky (například písemně či telefonicky).

4.11 Mohou nastat i případy, kdy Prodávající nebude moci Kupujícímu Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy Kupující objedná větší počet kusů Zboží, než kolik je ze strany Prodávajícího umožněno dodat. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůže Prodávající Objednávku potvrdit, bude Kupující kontaktován a bude mu zaslána nabídka na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Kupující nabídku potvrdí.

4.12 Všechny objednávky přijaté Prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit Objednávky dosud nepotvrzené Prodávajícím, a to telefonicky na kontaktním telefonním čísle Prodávajícího, nebo na kontaktní e-mailovou adresu Prodávajícího. Pozdější zrušení Objednávky je možné pouze po dohodě s Prodávajícím. Pokud je takto zrušena Objednávka zboží, ohledně které nejde odstoupit od Smlouvy, má Prodávající nárok na náhradu nákladů, které již v souvislosti s kupní Smlouvou vynaložil.

4.13 V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena, není Prodávající povinen Kupujícímu Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy Kupující obdržel potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci bude Kupující bezodkladně Prodávajícím kontaktován a bude mu zaslána nabídka na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Kupující nabídku potvrdí. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.

4.14 V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, vzniká Kupujícímu závazek k zaplacení Celkové ceny.

4.15 V případě, že má Kupující zřízen Uživatelský účet, může učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě má Kupující povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě Kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat identifikační údaje.

4.16 V některých případech umožňuje Prodávající na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, aby Kupující v rámci návrhu Objednávky vyplnil údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiní, bude mu Zboží poskytnuto se slevou.

4.17 Případné slevy z Ceny Zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

4.18 Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradí Kupující. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradí za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Prodávajícím tedy nad rámec Celkové ceny nemusí Kupující očekávat. Odesláním Objednávky Kupující souhlasí s tím, že Prodávající prostředky komunikace na dálku využívá.

5. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

5.1 Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s Cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.

5.2 Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.

5.3 Platbu Celkové ceny bude Prodávající od Kupujícího požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny může Kupující provést následujícími způsoby:

5.3.1 Bankovním převodem. Informace pro provedení platby budou Kupujícímu zaslány v rámci potvrzení Objednávky. V případě bezhotovostní platby bankovním převodem je Kupující povinen uhrazovat Celkovou cenu Zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek Kupujícího uhradit Celkovou cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

5.3.2 Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu Shoptet Pay, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány.

5.3.3 Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží.

5.3.4 Hotově nebo bezhotovostně platební kartou při osobním odběru. Hotově nebo bezhotovostně platební kartou lze hradit Zboží v případě převzetí v provozovně Prodávajícího. V případě platby při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.

5.4 Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany Kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení Objednávky nebo u Objednávek s celkovou cenou nad 10 000 Kč, požadovat uhrazení Celkové ceny ještě před odesláním zboží Kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

5.5 Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví Prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní Smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví Prodávající Kupujícímu po uhrazení Celkové ceny za Zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu Kupujícího. Faktura bude též dostupná v Uživatelském účtu. 

5.6 Prodávající nepožaduje od Kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních Podmínek ohledně povinnosti uhradit Celkovou cenu Zboží předem.

5.7 Zboží, které je skladem, Prodávající v případě platby na dobírku expeduje zpravidla do pracovních dnů přijetí Objednávky. Při platbě převodem na bankovní účet Prodávající Zboží skladem expeduje zpravidla do 3 pracovních dnů od připsání příslušné částky na bankovní účet. 

5.8 Zboží, které není skladem, Prodávající expeduje, jakmile je to možné. O přesném datu je Kupující předem informován. 

5.9 Vlastnické právo ke Zboží na Kupujícího přechází v momentě, kdy zaplatí Celkovou cenu a Zboží převezme. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na účet Prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena okamžikem provedení platby.

6. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

6.1 Zboží bude Kupujícímu doručeno způsobem dle jeho volby, přičemž může vybírat z následujících možností:

  •  Osobní odběr na provozovně Prodávajícího: La Margarita, Komenského nám. 107/1, 674 01 Třebíč;
  •  Osobní odběr na výdejních místech společnosti Zásilkovna,
  •  Doručení prostřednictvím dopravní společnosti Zásilkovna;

6.2 Zboží, které není skladem, Prodávající expeduje, jakmile je to možné. O přesném datu je Kupující předem informován. 

6.3 V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti, bude Kupující ze strany Prodávajícího též vždy informován v případě:

  • mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž bude Kupujícímu vždy sdělena nová očekávaná doba dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat;
  • prodlení s dodáním Zboží od dodavatele Prodávajícího, přičemž Kupujícímu bude vždy sdělena nová očekávaná doba dodání

6.4 Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.

6.5 Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená v těchto Podmínkách je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně bude Prodávající vždy o možnosti vyzvednutí Zboží informovat Kupujícího prostřednictvím e-mailu nebo uvedeného telefonního kontaktu.

6.6 V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

6.7 V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v Objednávce, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním Zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

6.8 Při převzetí Zboží od přepravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů Zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí Kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva Kupujícího z odpovědnosti za vady Zboží a další práva Kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

6.9 Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky Prodávajícího, jsou-li Prodávajícím vydány.

6.10 Je-li Prodávající podle kupní Smlouvy povinen dodat Zboží na místo určené Kupujícím v Objednávce, je Kupující povinen převzít Zboží při dodání.

6.11 V případě, kdy Kupující poruší svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. 6.4 Podmínek, nemá to za následek porušení povinnosti Prodávajícího vůči Kupujícímu Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží Kupující nepřevezme, není odstoupení od Smlouvy mezi smluvními stranami. Prodávajícímu v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení Smlouvy Kupujícím. Pokud se Prodávající rozhodne odstoupit od Smlouvy, je odstoupení účinné v den, kdy je toto odstoupení Kupujícímu doručeno. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.

6.12 Nebezpeční škody na Zboží na Kupujícího přechází v okamžiku, kdy ho převezme. V případě, kdy Zboží nepřevezme, s výjimkou případů dle čl. 6.4 Podmínek, na Kupujícího nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na straně Kupujícího k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Kupujícího znamená, že od tohoto okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

7.1 Práva a povinnosti smluvních stran, ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku), a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

7.2 Další práva a povinnosti stran související s odpovědností Prodávajícího za vady upravuje reklamační řád Prodávajícího, který je přílohou č. 2 těchto VOP.

7.3 Práva z odpovědnosti za vady Zboží může Kupující konkrétně uplatnit elektronickou poštou na adrese info@lamargarita.cz. Pro doručování odstoupení od smlouvy platí ustanovení čl. 12.3 těchto VOP. 

8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

8.1 Kupující - spotřebitel Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, má v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi Zboží, pak do 14 dnů od jeho převzetí. Přičemž v případě, že předmětem kupní Smlouvy je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní Smlouvy musí být Prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.

8.2 V případě, že je uzavřena Smlouva, na základě které bude Prodávající dodávat Kupujícímu Zboží pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky.

8.3 Spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní Smlouvy:

  • o dodávce Zboží, které bylo upraveno podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu,
  • o dodávce Zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo nenávratně smíšeno s jiným Zbožím,
  • o dodávce Zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.

8.4 Odstoupení od kupní Smlouvy může Kupující zasílat na adresu elektronické pošty Prodávajícího info@lamargarita.cz.

8.5 Lhůta k odstoupení dle čl. 8.1 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Kupující Prodávajícímu v jejím průběhu odešle oznámení, že od Smlouvy odstupuje.

8.6 V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 8.1 Podmínek je Kupující povinen prodávajícímu Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nese náklady spojené s navrácením Zboží k Prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy Zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

8.7 V případě odstoupení z důvodu, že Prodávající poruší uzavřenou Smlouvu, hradí Prodávající i náklady spojené s navrácením Zboží k Prodávajícímu, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který Prodávající při dodání Zboží nabízel.

8.8 V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 8.1 Podmínek Kupující odpovídá za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se Kupující seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží, tj. způsobem, jakým by se se Zbožím seznamoval v kamenné prodejně. Nárok na úhradu škody vzniklé na Zboží je Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení Ceny.

8.9 V případě odstoupení od kupní Smlouvy dle čl. 8.1 obchodních Podmínek vrátí Prodávající peněžní prostředky přijaté od Kupujícího do 14 dnů od odstoupení od kupní Smlouvy Kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je Prodávající od Kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté Kupujícím již při vrácení zboží Kupujícímu či jiným způsobem, pokud s tím Kupující bude souhlasit a nevzniknou tím Kupujícímu další náklady. Odstoupí-li Kupující od kupní Smlouvy, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal.

8.10 V případech, kdy má Kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní Smlouvy odstoupit, je Prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní Smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí Zboží Kupujícím. V takovém případě vrátí Prodávající Kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený Kupujícím.

8.11 Je-li společně se Zbožím poskytnut Kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní Smlouvy Kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a Kupující je povinen spolu se Zbožím Prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

8.12 Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Kupujícímu dodá Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. 6.1 Podmínek. Prodávající může také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že Kupující uvedl v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že Kupující nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, je prodávající oprávněn od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.

9. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

9.1 Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující zboží převzal:

  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

9.2 Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží Kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí Kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

9.3 V případě výskytu vady může Kupující Prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:

  • výměnu za nové zboží,
  • opravu zboží,
  • přiměřenou slevu z kupní ceny,
  • odstoupit od smlouvy.

9.4 Kupující má právo odstoupit od smlouvy,

  • pokud má zboží podstatnou vadu,
  • pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
  • při větším počtu vad zboží.

9.5 Prodávající je povinen přijmout reklamaci v provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen Kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy Kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

9.6 Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a Kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle Kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) Prodávajícímu.

9.7 Prodávající písemně informuje Kupujícího o výsledku reklamace.

9.8 Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.

9.9 V případě oprávněné reklamace má Kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může Kupující u Prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.

9.10 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

10. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

10.1 Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.

10.2 Vyřizování stížností spotřebitelů Prodávající zajišťuje prostřednictvím elektronické adresy info@lamargarita.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle Prodávající na elektronickou adresu Kupujícího.

10.3 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní Smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.

10.4 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

 

11. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

11.1. Svou informační povinnost vůči Kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů Kupujícího pro účely plnění kupní Smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností Prodávajícího plní Prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.

 

12. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ

12.1. Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího. Svou informační povinnost vůči Kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů Kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající Prostřednictvím zvláštního dokumentu.

 

13. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

13.1 Pokud právní vztah založený kupní Smlouvou obsahuje mezinárodní prvek (tedy například bude Prodávající zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud je Kupující spotřebitelem, nejsou tímto ujednáním dotčena jeho práva plynoucí z právních předpisů.

13.2 V případě, že některé ustanovení VOP je neplatné, neúčinné nebo nepoužitelné (nebo se takovým stane), použije se namísto něj ustanovení, které se svým smyslem nejvíce blíží neplatnému, neúčinnému nebo nepoužitelnému ustanovení. Neplatností, neúčinností nebo nepoužitelností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. 

13.3 Veškerá písemná korespondence s Kupujícím bude doručována elektronickou poštou. E-mailová adresa Prodávajícího je uvedena u jeho identifikačních údajů. Prodávající bude doručovat korespondenci na e-mailovou adresu Kupujícího vedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou byl Prodávající Kupujícím kontaktován.

13.4 Smlouvu je možné měnit pouze na základě písemné dohody. Prodávající je oprávněn změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O  změně však bude Prodávající Kupujícího informovat pouze v případě, že na základě Smlouvy má dodávat Zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně Prodávající Kupujícímu zašle na jeho e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud Prodávající od Kupujícího do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdrží výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí naší Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že Kupující výpověď podá, činí 2 měsíce.

13.5 Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do eshopu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Uživatel a Kupující nesmí při využívání E-shopu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz.

13.6 V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese Prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, mají Prodávající i Kupující právo od Smlouvy odstoupit.

13.7 Smlouva včetně Podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná. Kupní smlouvu včetně VOP poskytne Prodávající Kupujícímu v elektronické podobě zasláním emailem.  Prodávající doporučuje vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.

Kontaktní údaje Prodávajícího:

Fakturační adresa: La Margarita s.r.o., Okrajová 1349, 674 01 Třebíč

Adresa provozovny/kamenná prodejna: La Margarita, Komenského nám. 107/1, 674 01 Třebíč

E-mailová adresa: info@lamargarita.cz

Tel.: 703 660 760

 Tyto Podmínky nabývají účinnosti 01.04.2024